Wcześniej gadałam sobie tu

poniedziałek, 28 grudnia 2015

Bo ja, proszę Państwa, podsłuchuję.

W pobliżu mojego domu jest taki mały sklepik z papierosami, gazetami i setkami innych rzeczy z gatunku "witajcie wszyscy razem". Jako, że to długie, a wąskie pomieszczenie to wystarczy tylko kilku klientów, by natychmiast tworzyła się kolejka. Tym bardziej, że wchodzą tam ludzie po zakupach w pobliskim markecie i trzymając wyładowane siaty dokładnie tarasują przejście. W takiej właśnie kolejce stanęłam dziś za parą starszych ludzi. Skoro ja nazywam ich starszymi znaczy, że byli naprawdę bardzo starzy. Kolejka słabo się posuwała do przodu. Starsi państwo z sobą rozmawiali, a ja podsłuchiwałam. Zaczęła pani:
- Słuchaj, a z tym trybunałem, to czemu tak wrzeszczą? Co za różnica?
Starszy pan odwrócił się do małżonki i wręcz wysyczał:
- Jak to co za różnica?
- No nas to nie dotyczy jak tam ten trybunał działa - odpowiedziała niezrażona kobieta.
- Taaaak? Tak ci się wydajeee? - Starszy pan wyraźnie podniósł głos - Jak te pisdy zaczną wydawać państwowe pieniądze to ich w końcu zabraknie. To sobie uchwalą, że nie możesz własnych pieniędzy z bankomatu wypłacić albo tylko trochę, tak jak było w Grecji! I co zrobisz??
- Józuś, no czegoś takiego nie mogą przecież zrobić - Starsza pani uśmiechnęła się do męża z politowaniem.
- Taaak?? - Pan Józuś zrobił się lekko czerwony na twarzy - A kto im zabroni?
- No chyba jest jakieś prawo, Józuś, prawda? - Starsza pani nie zrażała się narastającym zdenerwowaniem męża.
- Kobieto! Jakie prawo? Jak sobie uchwalą, że nie możesz brać swoich pieniędzy, to obronić by cię mógł tylko trybunał. Ale trybunału nie ma, rozumiesz?? Możesz sobie do niego pisać, ale nie dożyjesz tego wyroku!
- Eeeeeee, to masz rację, że ten trybunał ważna rzecz.
Starsza pani zamilkła. Ewidentnie Józuś ją przekonał.

Naszła mnie refleksja, że gdyby było więcej takich Józusiów wśród najstarszego pokolenia, to może do twardego elektoratu PiS coś by dotarło. Byle mówili głośno i nie tylko w kolejce do kiosku.


6 komentarzy:

  1. Niestety, wiekszosc tych staruszkow slucha plebana jak swinia grzmotu i nie mysli samodzielnie, bo myslenie to bardzo bolesny proces. Ogladaja sobie durne seriale, jakies tance z gwiazdami i glosuja na pis, bo tak im kazali w kosciele. Oraz lapia sie na populizmy o darmowych lekarstwach i paru stowach na wnuki dla ich bezrobotnych dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w większości na pewno tak jest. Ludzie zdecydowanie starsi chyba zbyt mocno są skupieni na "koszulce bliskiej ciału".

      Usuń
  2. dawaj tego Józusia tu. Choć ja myślę, że tego twardego elektoratu to nikt i nigdy nie przekona (((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej, jak się trafia taki Józuś, to trzeba go kołderką okrywać, co by się nam nie przeziębił. Pomimo, że jeden Józuś wiosny nie czyni.

      Usuń

Subiektywny komentarz znaczy mój. Indywidualny i stronniczy. Wcale nie oczekuję, że będziesz się z nim zgadzać. Wystarczy, że będziesz kulturalny.